Loves andra skiddag och mycket mera

Publicerad 2014-01-11 10:51:43 i Bloggen,

Hej hej!

Skriver till er ifrån det minimala biblioteket i Cuneo, här sitter vi nu och utnyttjar gratis internet för att kunna skriva till er med mera! En del saker har hänt sen senast, vi hittade gratis internet ungefär 1 mil bort från vårt boende i en liten by som heter Entraque. Där satt vi härom dagen på torget och hämtade hem våra flygbiljetter i hopp om att kunna skriva ut dem när vi kom tillbaka till huset. Dock så visade det sig att man behövde drivrutiner som man behövde till skrivaren vilka man var tvungen att hämta hem från internet... Så vi var tillbaka dit idag och försökte installera det men vi hittade inte rätt av någon anledning.. Så det är ännu en anledning till varför vi är tillbaka här i Cuneo! Mycket snabbare internet här så det tar inte en evighet att ladda upp bilder (in och kika på galleriet ifall ni inte har gjort det, senast uppladdat där idag).

Övrigt än det så har vi ganska fullt upp, i eftermiddag ska vi spela in 5 stycken scener till filmen, riktigt tuffa om jag får säga det själv! Vi har även bunkrat upp kylskåpet med bacon och ägg så vi lever i princip på Pasta Carbonara, vi börjar bli riktigt proffs kockar :) Igår njöt vi av ännu skiddag där vi gick lite längre än senast, vi siktade mot toppen men när vi stod uppe på kammen vi skulle följa så insåg vi att det var ingen riktigt poäng med att gå ända dit upp då man bara kunde åka på kammen tillbaka... Därför beslöt vi oss för att stoppa där, grävde oss en varsin fåtölj och käkade! Vädret däremot går inte att klaga på, skinande sol hela vägen upp och det var helt underbart! Nervägen var självklart fantastisk, problemet var att snön var lite väl tung för att kunna åka lätt... Kom i alla fall hem igår med en dödstrött ländrygg och ont i benet :) Imorgon ger vi oss av ännu en gång, men det är mest för att filma scener som saknas. Därför kommer vi inte gå särskilt långt, men gå mycket upp och ner för att få det så som vi vill ha det.

När vi kom hem från backen så hända det värsta på hela resan... Jag skulle gå ner och njuta av en välförjänt dusch när jag till min skräck ser den största spindeln jag sett i hela mitt liv sitta i handfatet i badrummet... Den här spindeln var gigantisk! Inte så stor som en tarantella spindel men ändå, slutade med att jag och tord slog ihjäl den med en pil och dränkte den. Till slut så fick jag min dusch.

Imorgon (måndag) bär det av till Limone där vi ska åka i 3 dagar, får se lite hur mycket offpist man får åka i nuläget då en person dog där förra veckan :/ På torsdag åker vi tillbaka till Cuneo och lägger upp lite bilder och skriver hur våra dagar har varit, sedan blir det troligtvis inga fler inlägg förrän tidigast lördag då vi tillbringar dagen i Norge.

Vår resa hem börjar på fredag, vi får då skjuts till Cuneo, därifrån tar vi tåg i 4-5 timmar till Milano Centrale. Därifrån åker vi buss till flygplatsen Milano Bergamo, bussen tar ungefär 1 timme. Problemet som jag fruktar här är att vi måste tillbringa natten på flygplatsen... Det går fruktansvärt dåligt med nattåg här i Italien och därav detta.. Vårt plan avgår 06:55 på lördag morgon ifrån Milano och kommer fram till Oslo Rygge någon gång vid 10 tiden skulle jag gissa på. Där hoppas jag att min äldre bror Sebastian hämtar oss och sedan tillbringar vi dagen i Oslo. 22:00 går bussen från Oslo Centralstation mot Trondheim. Kommer fram runt 6 tiden på söndag morgon. Från Trondheim tar vi tåget hem till Östersund också är vi till slut hemma! Riktigt lång resa som jag inte ser fram emot alls, men jag ser fram emot att komma hem så jag har inte direkt ett val.

Nu får det vara nog på text för jag måste hinna översätta den till engelska också...
Tack för att ni läser, hoppas att ni gillar både det som jag och Tord skriver! Det var riktigt roligt att kika på visnings statistiken sist vi skrev och det är tack vare er!

Ha det riktigt bra nu så hörs vi på torsdag! :)

//- Love Larson

 

Kommentarer

Postat av: Marit

Publicerad 2014-01-12 20:28:13

Låter som ni har ett spännande äventyr :) med härliga dagar i solen och överraskande möten med håriga varelser :/
Ok, då blir det ingen mer off pist nu, kan vi vara överens om det, bra!
Hoppas Milanos flygplats har ett varmt golv o i bästa fall stolar lediga för er! Kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej