Loves första dag av skidåkning!

Publicerad 2014-01-07 16:52:00 i Bloggen,

 

Då var det konstaterat, gå uppför med stighudar och skidor är fruktansvärt jobbigt!

De senaste dagarna har bestått av vedeldning, en hel del scenplanering, mathandling, snöhalka, däckbyte och till slut en helt underbar dag i backen. De första sakerna är inte mycket att gå in på egentligen, fick en riktigt otrevlig hemfärd från Borgo när vi var och handlade och insåg att det snöade rejält ute... Detta hade väl inte direkt inneburit ett problem för mig ifall det hade suttit ett par vinterdäck eller snökedjor på bilen, men det gjorde det såklart inte! Så det blev en hemfärd i 40 km/h sen god mat och däckbyte dagen efter.

Vi har filmat en hel del scener men inte förrän i måndags tycker jag att vi kommit ett riktigt stort kliv! Vi gav oss av klockan 9 på måndag morgon och började vandra, på skidor, mot toppen Colle del' Arpione. Början var inte särskilt farlig men jag kände rätt snart att det började ta emot i lungorna! Inte förrän det blev riktigt skarpt uppför började det kännas hopplöst, min bindning var nämligen felinställd så att jag inte hade möjligheten att sätta min häl i ett högre startpunktsläge. Vilket bidrog i att de riktigt skarpa uppförsbackarna tog kol på mig. Hur som helst så klev vi i slutet upp i en backe och satte oss för att fika, där fick vi njuta av 10 minuters skinande sol tills solen själv gömde sig bakom bergen runtom oss. Här slog vi på filmkamerorna och begav oss nedåt, tyvärr så var det skare på många ställen när vi åkte ner, men då och då så gled vi på underbart orört puder! Helt fantastiskt var det och vi kunde äntligen åka hem nöjda! Nu lider vi dock av träningsverk och är totalt utslagna...

Det kommer att bli fler tripper i veckan, och på måndag åker vi till Limone och ska njuta av deras skidsystem. Tänkte åka där måndag, tisdag onsdag, sen städa upp i huset vi bor i på torsdag sen beger vi oss hemåt på fredag.

Nu ska vi käka frukost, och sedan åka in mot Cuneo för att hitta något trådlöst internet!

Ha det så bra!

//- Love Larson

Kommentarer

Postat av: Kåre T

Publicerad 2014-01-07 19:56:42

schyrrans!

Postat av: jennietideman

Publicerad 2014-01-08 20:11:57

åååh.. gud vad jag sakner dig! ni verkar ha det jätte bra där nere, inte alls avundsjuk! meeeeen... nu vill jag ha hem dig, får ju damp :( jag älskar dig otroligt mycke, du är världens bästa kille! pusssssss / din jennie <3

Postat av: Marit

Publicerad 2014-01-08 21:11:58

Tänk vad härligt att ni fick en sån dag, slita hårt och sen njuta av underbar snö, jag är avundsjuk på nedfärden :) Kraamar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej