Vad fan är Discover the Alps?

Publicerad 2013-11-26 18:15:00 i Bloggen,

Ja, vad fan är det här egentligen haha? 
Så här ligger det till, jag (Love Larson) och Tord (Viktor Torfjäll) har valt att som gymnasiearbete i 3an skapa en skidfilm. Filmen kommer att filmas i norra Italien och först och främst handla om skidåkning, men även mycket annat skit! Ni som känner oss förstår antagligen vad jag pratar om... 
 
Hur som helst, den här bloggen kommer vi att uppdatera med jämna mellanrum. Inte alltför mycket nu innan vi sticker iväg, men så mycket som vi möjligtvis kan när vi väl är där! Bloggen är vårt sätt att redovisa vad vi egentligen håller på med för våra lärare, men vi hoppas på att vi kan intressera även andra läsare runtom i landet! Det kommer med hög trolighet komma upp mycket spårade saker på den här bloggen, men det får ni stå ut med. 
 
Jag kan berätta lite kort och gott om vad vi egentligen har ådstakommit än så länge, vilket inte är särskilt mycket med tanke på hur lång tid vi har haft på oss. Men vad finns egentligen att göra så här innan? Lite finns det att göra, men inte så värst mycket... Det vi gjort är att räkna lite på ekonomin, saker vi måste inhandla/fixa sponsorer för. Saker så som Trekkers, lavinsond, transceiver, spadar, kameror etc. Det är ingen billig tur vi ska ut på kan jag säga, men vi ska boka flygbiljetter i veckan och otroligt nog så kostar det bara typ 500 spänn per person tur och retur. Då måste vi dock åka ifrån Norge men det sket vi fullständigt i :) Transceivern är ingenting som vi tänkt köpa själv, utan jag ska kika med räddningstjänsten i jämtland ifall dem kan sponsra oss genom att låna ut två stycken i 3 veckor! Trekkers, ja självklart finns det inte att köpa i Östersund så det måste beställas. Men det kostar runt 1500kr. 
 
Det jag funderat mycket på är den här bloggen, man skulle kunna skita i allt och kunna ha en helt odesignad blogg. Men jag känner inte riktigt för det, så jag jobbar på det kan jag säga. Men fan så svårt det är... Det är faktiskt en sak jag skulle behöva hjälp med så känner du dig snitsig på att koda så får ni gärna skicka iväg ett meddelande på facebook så kan jag förklara mitt dilemma! Därefter vill jag be om ursäkt för att designen inte är fullbordad ännu, men jag kände att det faktiskt var dags att skicka ut den här bloggen till allmänheten! 
 
Idag hade vi i alla fall en liten photoshoot på skolan, bilder som ska användas i designen och som blev riktigt bra måste jag få säga! 
 
Men som sagt, kan du kodning så snälla hör av dig! JAG BEHÖVER HJÄLP!!!  
Tack för mig, puss <3
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kåre Torfjäll

Publicerad 2013-11-26 19:15:10

Härligt killar! Keep up the good work!

Postat av: Marit

Publicerad 2013-12-28 23:11:39

Vilket fint jobb ni gjort redan nu :)
Jag önskar er all lycka på resan och ert äventyr!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej